Ιούλ 23 2014

Κύμα διαμαρτυρίας για τα διόδια μετά τον χαμό 3 παιδιών στην ΠΕΟ Λάρισας Βολου

Κύμα διαμαρτυρίας κατά των διοδίων ξεσήκωσε  το τροχαίο που σημειώθηκε ξημερώματα στη  Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου και είχε σαν αποτέλεσμα το θάνατο τριών νεων ανθρώπων.

Νεκροί είναι ο  20χρονος οδηγός Φίλιππος Καπανιάρη και δύο αδερφές,  η Ιωάννα  και η Κατερίνα  Κουτσιαρή, 18 και 21 χρονών αντίστοιχα. Το ΙΧ που οδηγούσε ο νεαρός συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με νταλίκα η οποία μετέφερε φρούτα.

Η πλαγιομετωπική σύγκρουση ήταν σφοδρότατη. Μαρτυρίες πυροσβεστών που βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος, αναφέρουν ότι το Ι.Χ. αυτοκίνητο, μάρκας VW Polo, βρέθηκε δεξιά του δρόμου μέσα σε καλαμιές,  αλλά από τη σύγκρουση έκανε αναστροφή και ο κινητήρας βρισκόταν από την πλευρά που ερχόταν, δηλαδή προς Ριζόμυλο. Ο αυτοκίνητο ήταν άσχημα χτυπημένο, από την πλευρά του οδηγού μέχρι πίσω (στο αριστερό μέρος) όπου φαίνεται ότι στο πίσω κάθισμα καθόταν η μια από τις δύο αδελφές.
Όσον αφορά στην νταλίκα, δίπλωσε και βρίσκεται ντεραπαρισμένη στην αριστερά πλευρά του δρόμου.

Όπως έγινε γνωστό, τα παιδιά επέστρεφαν στα χωριά τους -κάτοικοι Στεφανοβικείου και Ριζομύλου αντίστοιχα- μετά από μουσική εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν, όπου η Ιωάννα έπαιζε κιθάρα.

Η βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «δρόμος ανατροπής» Ηρώ Διώτη σε δηλώσεις της ανέφερε τα εξής:

«Το σημερινό δυστύχημα, ή πιο σωστά τροχαίο έγκλημα, ένα ακόμη σε σειρά δεκάδων που έχουν συμβεί στο μήκος του ίδιου οδικού άξονα μετά την τοποθέτηση σταθμού διοδίων στο ύψος του Μοσχοχωρίου επί της ΠΑΘΕ Αθηνών-Θεσσαλονίκης, καταδεικνύει με τον πιο σκληρό και επιτακτικό τρόπο αυτό που κραυγάζουν οι τοπικές κοινωνίες των περιοχών οι οποίες βρίσκονται εκατέρωθεν της ΠΕΟ Λάρισας Βόλου, καθώς και τα κινήματα πολιτών ενάντια στα διόδια.

Ότι ακριβώς οι απαράδεκτες, στα όρια του ληστρικού, συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και πρόσφατα επικαιροποιηθεί μεταξύ της κυβέρνησης και των «εθνικών μας εργολάβων» των αυτοκινητοδρόμων, δεν κοστίζουν απλά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στους συμπολίτες μας, αλλά και ανθρώπινες ζωές.

Καταδεικνύεται εκ νέου ο παραλογισμός, μέσα σε μνημονιακές εποχές, να αμφισβητείται ή ακόμη και να καταργείται το δικαίωμα των πολιτών στις ελεύθερες και ασφαλείς μετακινήσεις, από το όλο και διαρκώς αυξανόμενο κόστος των διοδίων. Η ΠΕΟ Λάρισας-Βόλου, γνωστή καρμανιόλα από τα παλιά, από τη μέρα τοποθέτησης των διοδίων στο Μοσχοχώρι, των πλέον ακριβών σε ολόκληρο το μήκος της ΠΑΘΕ, έχει επιβαρυνθεί στο δεκαπλάσιο από τη διαρκή διέλευση βαρέων οχημάτων αλλά και ΙΧ, που αδυνατούν να πληρώσουν το δυσβάσταχτο κόστος των διοδίων.

Οι όποιες προσπάθειες να καταστεί η ΠΕΟ πιο ασφαλής, προσκρούουν στο Υπουργείο Μεταφορών, το οποίο έχει την ευθύνη συντήρησής της, μαζί με την απόλυτη απουσία διάθεσής του να συγκρουστεί με τους αναδόχους του αυτοκινητοδρόμου στο θέμα του ύψους των διοδίων.

Σήμερα, η κοινή δράση της Περιφέρειας, των Δήμων στα όρια της Παλιάς Εθνικής, των τοπικών κοινωνιών και των κινημάτων πολιτών ενάντια στα διόδια, καθίσταται πιο αναγκαία από ποτέ, για την κατάργηση των διοδίων και την πίεση, προς το Υπουργείο, για τη λήψη μέτρων συντήρησης και ασφάλειας της ΠΕΟ.

Για τους ίδιους λόγους, αναδεικνύεται και η επικαιρότητα της πρότασης που έχει καταθέσει ο «Δρόμος Ανατροπής για τη Θεσσαλία», για δημιουργία ανοικτής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, με συμμετοχή συλλόγων που αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια και για τα θύματα των τροχαίων, οργανώσεων ΑμεΑ, εκπροσώπων όλων των Δήμων, του ΤΕΕ, του Πανεπιστημίου, των Ιατρικών Φορέων, των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ και στην Πυροσβεστική, των συλλόγων καθηγητών και δασκάλων και της Τροχαίας που σε μηνιαία βάση σε ανοικτή συνεδρίαση θα καταγράφει, ελέγχει, συντονίζει και παρακολουθεί την επίλυση των προβλημάτων».

 Από την πλευρά της η δήμαρχος η δήμαρχος Ρήγα Φερραίου κ. Ελένη Λαϊτσιου, σε ανακοίνωσή της αναφέρει:

«Θέλουμε να εκφράσουμε την οδύνη και θλίψη μας για τον άδικο χαμό των τριών νέων από το Στεφανοβίκειο και το Ριζόμυλο. Ολόκληρη η τοπική κοινωνία είναι συγκλονισμένη για τον άδικο χαμό τους και εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήρια μας στις οικογένειες τους. Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που θρηνούμε την απώλεια ανθρώπινης ζωής από τροχαίο δυστύχημα στο συγκεκριμένο δρόμο.

Ως Δήμος διαμαρτυρόμαστε έντονα, γιατί, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια ο κυκλοφοριακός φόρτος στην παλιά εθνική οδό έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω της αύξησης της τιμής των διοδίων, καμία παρέμβαση στην αναβάθμιση του οδικού δικτύου δεν έχει γίνει από την πολιτεία.

Είναι θλιβερό να χάνονται ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο, επειδή η πολιτεία αδιαφορεί για την αντιμετώπιση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος, όπου καθημερινά δεκάδες μεγάλα οχήματα διέρχονται σε ένα οδικό δίκτυο περασμένων δεκαετιών.

Ως Δήμος ζητούμε πρώτον, να μειωθεί η τιμή των διοδίων, ώστε να μην εκτρέπονται οχήματα προς την παλιά εθνική οδό. Δεύτερον, να αναβαθμιστεί το υπάρχον οδικό δίκτυο της παλιάς εθνικής οδού και τρίτον, να απαγορεύεται η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων στην παλιά εθνική οδό, ένα αίτημα που άμεσα πρέπει να εξετάσουν οι αρμόδιοι φορείς.

Είναι αδιανόητο να χάνονται ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο στο βωμό του οικονομικού κόστους.

Ζητούμε να συγκληθεί άμεσα σύσκεψη των αρμόδιων φορέων για το θέμα για να εξεταστούν τα παραπάνω ζητήματα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογη ανακοίνωση εξέδωσε και η διοίκηση του Εργατικού κέντρου Λάρισας.


Αρέσει σε %d bloggers: