«Πόρτα» στους …ψαράδες κλικ από το Facebook

«Πόρτα» στους ...ψαράδες κλικ από το Facebook

Σε περίοδο αλλαγών εισέρχεται ο «βασιλιάς» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ανοίγοντας το δρόμο για βελτιωτικές αλλαγές στο News Feed. Στόχος είναι οι χρήστες του Facebook να μπορούν να βρουν τις δημοσιεύσεις που τους ενδιαφέρουν περισσότερο, αποφεύγοντας τα spam/ click-baiting posts.

Το Facebook σχεδιάζει updates και μέτρα προκειμένου να βάλει φρένο στο φαινόμενο click-baiting, στο οποίο ένας λογαριασμός ανεβάζει στο Facebook ένα link με έναν «ελκυστικό» τίτλο που ενθαρρύνει τον χρήστη να κάνει κλικ για να «δει παραπέρα» (στο ελληνικό Facebook είναι γνωστές οι περιπτώσεις των «ΣΟΚ! Δεν πρόκειται να πιστέψετε τι…», «υποσχέσεων» για αποκρουστικά/ σοκαριστικά βίντεο κ.ο.κ), χωρίς να παρέχονται επαρκείς πληροφορίες για το τι ακριβώς πρόκειται να δει παρακάτω.

Συνήθως, οι «ψαράδες κλικ» υπόσχονται στο post κάτι διαφορετικό από αυτό στο οποίο πράγματι παραπέμπουν, με αποτέλεσμα να κερδίζουν πολλά κλικ και έτσι να ξεγελούν τον αλγόριθμο του Facebook που βασίζεται στον αριθμό των κλικ για να αποφασίσει εάν θα διευρύνει το κοινό του post και θα το τοποθετήσει σε προβεβλημένη θέση.

Το πρώτο update από πλευράς του Facebook έχει στόχο τη μείωση αυτών των επικεφαλίδων και το δεύτερο να βοηθά τους χρήστες να βλέπουν τα διαμοιραζόμενα links στην καλύτερη δυνατή μορφή.

Ένας τρόπος εντοπισμού επικεφαλίδων που αποτελούν «click-bait» είναι ο έλεγχος του χρόνου που δαπανούν οι χρήστες διαβάζοντας μία δημοσίευση εκτός του Facebook. Εάν οι χρήστες κάνουν κλικ σε ένα άρθρο και περνούν ώρα διαβάζοντάς το, αυτό υποδεικνύει ότι έκαναν κλικ σε κάτι αξιόλογο- αντίθετα, εάν κάνουν κλικ και στη συνέχεια γυρίσουν αμέσως πίσω στο Facebook, φαίνεται ότι δεν βρήκαν κάτι ενδιαφέρον.

Το δεύτερο update έχει να κάνει με τον διαμοιρασμό links σε posts. Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση το Facebook: «Διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες συχνά προτιμούν να κάνουν κλικ σε links που παρουσιάζονται σε link format παρά σε links που είναι σε λεζάντες φωτογραφιών. Το link format δείχνει κάποιες επιπλέον πληροφορίες σχετικά με το link, όπως η αρχή του άρθρου, που κάνει πιο ευκολότερο για κάποιον να αποφασίσει αν θέλει να κάνει κλικ. Η μορφή αυτή επίσης κάνει ευκολότερο για κάποιον να κάνει κλικ σε φορητές συσκευές με μικρότερες οθόνες. Με αυτό το update θα δώσουμε προτεραιότητα στην προβολή links στο link format και θα δείχνουμε λιγότερα links που διαμοιράζονται σε λεζάντες ή status updates».

Να σημειωθεί ότι αυτές οι βελτιώσεις δεν είναι οι μόνες που ανακοίνωσε το Facebook, καθώς στο πρόσφατο παρελθόν γνωστοποίησε ότι θα καταργήσει τα «like gates», τα ενοχλητικά -κατά κοινή ομολογία- «παράθυρα» που μας υποχρεώνουν να κάνουμε like ή και share σε μια ιστοσελίδα προκειμένου να αποκτήσουμε πρόσβαση στο περιεχόμενό.

Η πλήρης κατάργηση της εφαρμογής θα τεθεί σε ισχύ από τις 5 Νοεμβρίου. Το Facebook δίνει διορία 90 ημερών για να συμμορφωθούν οι σελίδες, σε διαφορετική περίπτωση θα πάψουν να είναι προσβάσιμες.  Στο μεσοδιάστημα όσες σελίδες δημιουργηθούν δεν θα έχουν την δυνατότητα δημιουργίας «like gate».

Το Facebook με σχετική ανακοίνωσή του εξηγεί: «Δεν είναι σωστό να αναγκάζεις τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν social plugins και να κάνουν like σε μια σελίδα. Αυτό περιλαμβάνει και την προσφορά επιβραβεύσεων για likes, και το να προωθείς μέσω διάφορων σελίδων, ανεπιθύμητες στον χρήστη εφαρμογές και σελίδες. Το να παρακινείς τον χρήστη να κάνει με την θέληση του να κάνει like σε μια σελίδα ή να συνδεθεί σε μια εφαρμογή παραμένει ο αποδεκτός και σωστός τρόπος.

πηγη


Αρέσει σε %d bloggers: